ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ


ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΥΝ ΧΑΡΤΙ ΚΑΙ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ:


Ρίχνουν τα άχρηστα χαρτιά και τα άδεια κουτιά των αναψυκτικών σε ειδικούς κάδους:
v 50% των μαθητών της Α’ τάξης
v 35% των μαθητών της Β’ τάξης
v 51% των μαθητών της Γ’ τάξης
v 46% επί του συνόλου των μαθητών του σχολείου
Περίπου οι μισοί από τους μαθητές ανακυκλώνουν χαρτιά και κουτιά αναψυκτικών. Παρ’ όλο που το συγκεκριμένο πρόγραμμα πραγματοποιείται για δεύτερη συνεχή χρονιά και προγράμματα επικεντρωμένα στην ανακύκλωση προηγούμενα χρόνια, η ιδέα της ανακύκλωσης δεν έχει βρει ακόμη το δρόμο της προς όλους.

ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΥΝ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ:


Στο σπίτι τους ξεχωρίζουν τα χαρτιά και τα κουτιά των αναψυκτικών από τα υπόλοιπα απορρίμματα:
v 47% των μαθητών της Α’ τάξης
v 36% των μαθητών της Β’ τάξης
v 29% των μαθητών της Γ’ τάξης
v 38% επί του συνόλου των μαθητών του σχολείου
Λιγότεροι μαθητές ανακυκλώνουν στο σπίτι τους απ’ ότι στο σχολείο.
Με παραπέρα ανάλυση των απαντήσεων των μαθητών βγαίνουν τα εξής συμπεράσματα:

Από τους μαθητές της Α’ τάξης:
v 34% ανακυκλώνουν και στο σχολείο και στο σπίτι
v 16% μόνο στο σχολείο
v 13% μόνο στο σπίτι
v 37% ούτε στο σχολείο, ούτε στο σπίτι
v 63% συμμετέχουν στην ανακύκλωση, 37% όχι.

Από τους μαθητές της Β’ τάξης:
v 23% ανακυκλώνουν και στο σχολείο και στο σπίτι
v 12% μόνο στο σχολείο
v 13% μόνο στο σπίτι
v 52% ούτε στο σχολείο, ούτε στο σπίτι
v 48 συμμετέχουν στην ανακύκλωση, 52% όχι.

Από τους μαθητές της Γ’ τάξης:
v 25% ανακυκλώνουν και στο σχολείο και στο σπίτι
v 26% μόνο στο σχολείο
v 4% μόνο στο σπίτι
v 45% ούτε στο σχολείο, ούτε στο σπίτι
v 55% συμμετέχουν στην ανακύκλωση, 45% όχι.

Επί του συνόλου των μαθητών του σχολείου:
v 28% ανακυκλώνουν και στο σχολείο και στο σπίτι
v 18% μόνο στο σχολείο
v 10% μόνο στο σπίτι
v 44% ούτε στο σχολείο, ούτε στο σπίτι
v 56% συμμετέχουν στην ανακύκλωση, 44% όχι.

Με την ανάλυση αυτή καταλαβαίνουμε ότι περισσότεροι από τους μισούς μαθητές (56%) έχουν αναπτύξει μία θετική στάση απέναντι στην ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ των υλικών.

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΥΝ:


Οι μαθητές που δεν ανακυκλώνουν αποδίδουν την στάση τους αυτή:
Ι. Στην άγνοιά τους γύρω από την ανακύκλωση:
v 3% των μαθητών της Α’ τάξης
v 5% των μαθητών της Β’ τάξης
v 3% των μαθητών της Γ’ τάξης
v 3% επί του συνόλου των μαθητών του σχολείου

ΙΙ. Στο ότι παρ’ όλο που γνωρίζουν αρκετά, δεν έχουν πεισθεί για την αναγκαιότητα της ανακύκλωσης:
v 17% των μαθητών της Α’ τάξης
v 9% των μαθητών της Β’ τάξης
v 11% των μαθητών της Γ’ τάξης
v 13% επί του συνόλου των μαθητών του σχολείου

Οι μαθητές της Α’ τάξης έχουν ενημερωθεί και συζητήσει για την ανακύκλωση κατά την διάρκεια των άλλων τάξεων και τα προηγούμενα χρόνια.Το γεγονός αυτό ίσως εξηγεί το ποσό για την αναγκαιότητα της ανακύκλωσης είναι σχεδόν διπλάσιο από το αντίστοιχο ποσοστό των άλλων τάξεων.

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ


ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ


Ονομάζουμε την επαναφορά των χρήσιμων υλικών στο φυσικό και οικονομικό κύκλο.Περιλαμβάνει όλα τα μέτρα που έχουν σκοπό την ανάκτηση αυτών των υλικών και την προώθηση τους για την παραγωγή νέων προϊόντων.Είναι μία αλυσίδα ενεργειών που στοχεύουν
1. Στην φόρτιση του περιβάλλοντος με μικρότερες ποσότητες απορριμμάτων, εφ’ όσον ένα μέρος του βάρους των οικιακών απορριμμάτων αποτελεί ανακυκλώσιμα υλικά.
2. Στην εξοικονόμηση ενέργειας, πρώτων υλών και συναλλάγματος.Η απαιτούμενη ενέργεια για την παραγωγή ενός προϊόντος από πρώτη ύλη είναι πολλαπλάσια από ότι όταν αυτό παράγεται από παλιό υλικό π.χ στο γυαλί γίνεται οικονομία ενέργειας 30% ενώ στο αλουμίνιο μπορεί να φτάσει μέχρι 95%.Η οικονομία αυτή γίνεται πιο σημαντική με το δεδομένο ότι οι πρώτες ύλες εισάγονται από το εξωτερικό.



ΔΙΑΛΟΓΗ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ

Όταν η διαλογή των χρήσιμων υλικών γίνεται πριν τη συλλογή των απορριμμάτων λέγεται διαλογή στη πηγή και έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα της μείωσης του κόστους συλλογής και μεταφοράς.Η διαλογή στη πηγή μπορεί να αφορά πολλούς τύπους υλικών όπως χαρτιά και χαρτοκιβώτια, γυαλιά, μέταλλα, ορισμένα πλαστικά, υφάσματα.
Προϋπόθεση για την επιτυχία του συστήματος διαλογή στη πηγή είναι η συμμετοχή των κατοίκων που θα διαχωρίζουν τα υλικά και θα τα αποθηκεύουν σε διαφορετικά δοχεία.Πολλές φορές είναι απαραίτητη η ευαισθητοποίηση του κοινού έτσι ώστε να πειστεί για τη χρησιμότητα της μεθόδου και να εφαρμόζει σωστά τη διαλογή.
Άλλη μία προϋπόθεση για τη λειτουργία του συστήματος είναι η ύπαρξη αγοράς για τα υπό ανάκτηση υλικά που θα αποφέρει κάποια έσοδα για να καλυφθούν οι δαπάνες.
Εκτός από τη διαλογή στη πηγή μπορεί να γίνει και διαλογή με μηχανικά μέσα μετά από τη φάση της συλλογής και μεταφοράς.Τα βασικά στάδια είναι ο τεμαχισμός, το κοσκίνισμα, ο μαγνητικός διαχωρισμός και ο αεροδιαχωρισμός.Έτσι, ξεχωρίζονται τα μέταλλα, τα γυαλιά, το χαρτί και τα πλαστικά ό,τι απομένει είναι η οργανική ουσία κατάλληλο για παραγωγή ζωοτροφής και λιπάσματος.



ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΤΑΦΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ

Είναι η πιο απλή και οικονομικά πρόσφορη μέθοδος διάθεσης.Με τη μέθοδο αυτή τα απορρίμματα διαστρώνονται σε διαδοχικές στρώσεις μέχρι συνόλου πάχους 2,5-3μ.Κάθε καινούργια στρώση είναι καλό να εναποτίθεται αφού η θερμοκρασία της προηγούμενης στρώσης έχει κατέβει στη θερμοκρασία του εδάφους. Κάθε καινούργια στρώση πρέπει να καλύπτεται από κατάλληλο αδρανές υλικό τουλάχιστον 20εκ.(χώμα, άμμος κ.τ.λ.) Αυτή η επικάλυψη περιορίζει τη δυσο-σμία, τα έντομα, τα τρωκτικά και προστατεύει τα υλικά από αυτανάφλεξη.Οι χώροι υγειονομικής ταφής ή αλλιώς όπως ονομάζονται ΧΥΤΑ πρέπει να επιλέγονται σε κατάλληλες από υδρογεωλογική άποψη περιοχές. Στη διάρκεια λειτουργίας του χώρου πρέπει να γίνεται έλεγχος των στραγγισμάτων που προκύπτουν από την αποσύνθεση των απορριμμάτων και από τη διείσδυση στη μάζα τους των νερών της βροχής, για να μην ρυπαίνονται τα υπόγεια νερά και τα πηγάδια.


ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ στην ΤΑΞΗ και στην ΑΥΛΗ του ΣΧΟΛΕΙΟΥ μας




4η ΟΜΑΔΑ




Ονομασία: "Οικολογική Συνείδηση"

Θέμα: "Το Δάσος"

Μέλη:
Κωνσταντίνου Μαρία
Μακρή Σταυρούλα
Μαρκολέφα Θεοδώρα - Ιωάννα
Ντελημήτρου Κωνσταντίνα
Σιαμαντούρα Βασιλική
Τσιάκα Ελένη

Το έμβλημα της Ομάδας

3η ΟΜΑΔΑ



Ονομασία Ομάδας: "Η τετράδα των απειλούμενων ειδών"

Θέμα: "Τα απειλούμενα είδη του Πλανήτη μας"

Μέλη:
Γκουρνέλη Βασιλική
Καλτάση Ευγενία
Μπίγκα Αγγελική
Μπιτούλα Ευριδίκη

2η ΟΜΑΔΑ



Ονομασία Ομάδας: "Universal Recyclists"

Θέμα: "Διαχείρηση Απορριμμάτων - Ανακύκλωση"

Μέλη της Ομάδας:
Βάσου Ανδρονίκη
Λεβεντάκου Δανάη
Μαραμή Ελένη
Μίχου Ελευθερία
Νάνου Ειρήνη
Χριστοδούλου Βάια

1η ΟΜΑΔΑ




Όνομασία: "Οικολόγοι - Πράσινοι"

Θέμα: "Η ρύπανση της Ατμόσφαιρας - Κλιματικές Αλλαγές"

Μέλη της Ομάδας:
Αλεξανδρής Αλέξανδρος
Κολοβέτσιος Δημήτριος
Κοτρώνης Αστέριος
Λαγός Αθανάσιος
Μπουχλαριώτης Βασίλειος
Τσούτσας Ιωάννης

Το έμβλημα της Ομάδας